jrdressyr.blogg.se

2013-03-27
21:15:55

Tisdagens två ridpass

Mrbean:

Tisdagens första pass blev på bästa Bönan vilket var väldigt kul då jag inte ridit honom på så himla länge. I början kändes det väldigt bra men han är ju så himla sned speciellt i vänster när han skjuter ut bogen, så fort man kommer åt vänster bog och försöker forma och böja igenom så kommer protesterna då han inte vill forma sig i bålen till vänster samt skjuta på med vänsterbak.

Gitano Z:

Hade inga hästar att välja på som jag var riktigt sugen på att rida. Vilket resulterade i Gitano. Det gick egentligen ganska bra dock tycker jag att han är så seg så jag sitter och "över rider" med sätet för att få fram honom vilket resulterar i att han står emot i ryggen ännu mer. Kommer knappt ihåg vad vi gjorde under lektionen då jag hade så ont i huvudet och mådde illa samt att jag kände mig ganska missnöjd.
Har ett riktigt sug på att hoppa Gitano, kanske ska satsa på hoppningen istället?


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: