jrdressyr.blogg.se

2013-04-17
07:22:52

Fy vad dålig jag är på att blogga!

Men inga ursäkter ska försöka sammanfatta den missade veckan istället!

Onsdag 10/4
Specialidrott på morgonen på Farsta som vanligt, började med ett 1,5 timmes prov på hela TR ll dressyr. Därefter hanns det med ett kort ridpass i storidhuset på Svarten. Han var så jäkla fin redan från början, trampade på som jag vet inte vad.
Att tänka på från den lektionen på Svarten är att jag måste bli snabbare i min hand -koordinationen. Då jag ska ställa samt leda ner honom med inner och krama på ytter samt hålla koll på ytterbogen med ytterskänkel. Jag ställer och leder men tappar yttersidan helt och hållet så att han blir lång eftersom jag är för långsam i mina reaktioner.
Skola som vanligt därefter.

Torsdag 11/4
Tappskokompetens på G.
Började dagen med ett teoripass om hästens hovar osv. Efter lunch fick vi äntligen börja slå på skor. Det var inte så super svårt dock var det väldigt obehagligt att hålla i de döda hästbenen. Åkte hem runt två och tog det lugnt.

https://cdn3.cdnme.se/3981678/6-3/pic_516e3144ddf2b346c5ad9aae.jpg" class="image">


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: