jrdressyr.blogg.se

2013-04-10
15:08:24

Tisdagens första lektion

Igår fick jag rida på Arabella som jag inte ridit på ett år.

Var riktigt härligt att rida på ena favorit ponnysen igen.

Redan från att jag tagit tyglarna stod hon och studsade på stället då jag kom åt henne, direkt efter var hon super fin och stadig. Hon kändes dock något seg och svarade inte sådär super för skänkeln. Men Annica sa att jag måste tänka på att hon inte går så bra ofta längre och inte gör ett så bra jobb.

Men hon var väldigt stadig genom hela passet förutom när hon vart lite taggad och i övergångar då det vart lite jobbigt.

Men vi hade markarbete och hon var så bra! Vi hade 3 travbommar vid c ungefär på medellinjen och ca 5 m senare ytterligare 3 galoppbommar som blev 3 studs och sedan 5/50.

Så nöjd hon tvekade inte en ända gång och bjöd som bara den på hindrena. Hon ville bara få galoppera och hoppa vilket var super roligt, i slutet skuttade vi runt 60 men hon kunde nog hoppat mycket högre men det är ingen idé att komma på för många gånger när hon tyckte det var så roligt och sabba det lilla självförtroende hon fått.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: