jrdressyr.blogg.se

2013-04-17
12:08:28

Tisdagens två pass

Hoppning 1:

Blev på Lolita visste varken ut eller in vad jag skulle känna inför passet. I framridningen kändes hon riktigt fin speciellt i galoppen. I själva hoppningen kändes det både bra och dåligt, anridningarna blev bra men själva sprången vart knas, hamnar efter i sprången och behöver träna på balansen och eftergiften efter hindrena.

I sprången känns det som om att hon trycker ut höger bog parti och så ramlar man till höger efter hindrena.

Hoppning 2:

Blev på bästa hopphästen Gitano. I framridningen var min tanke att han skulle svara framåt och lätt kunna ta tillbaka utan att han dog. Framåt svarade han men jag tappade drivet i upptagningarna.
Hoppade några linjer vilket gick ganska dåligt innan jag började må svin dåligt, kände mig yr och kände mig varm som om att jag kokade. Vilket ledde till inget hoppande vilket var riktigt tråkigt då jag ville hoppa!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: