jrdressyr.blogg.se

2013-04-17
11:56:14

Måndag 15/4

I måndags var det skola som vanligt.
Åkte hem och bytte kläder innan jag begav mig till stallet. Jag red på en fin Algebra. I början av lektionen kändes hon riktigt loj och seg. Svarade långsamt på hjälperna och tjurade ihop. Många halter för att känna vart jag hade henne och mycket tempoväxlingar där tanken var att hon skulle bli lyhörd på mina hjälper både framåtdrivande samt förhållande. Red henne i något undertempo ibörjan då det var då det vart minst tjurerier samt att hon skulle få jogga igång kroppen i en lägre form.

Förutom att jag skapade rodeo kaos i ridhuset kändes hon bra i galoppen nästan lite dör pigg ibland. Vänstervarv är svårare än höger har jag konstaterat då hon sätter sig på tvären i fattningar och inte riktigt vill bjuda till. Fick till några riktigt bra galoppfattningar där hon tog hjälpen väldigt kvickt.

Ett bra pass trots allt som jag är väldigt nöjd med.

Har tyvärr ingen bild på henne så det fick bli en ur arkivet på Hassi.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: