jrdressyr.blogg.se

2013-04-17
22:51:20

That feeling!

Idag satt hela ridpasset.

Red som vanligt på Svarten och redan från början kunde jag hitta den där låga formen där han hamnar i arbete direkt.

Vi red fram självständigt och mitt fokus låg på att han skulle ta mina ledande tygeltag i båda varv, det är dock svårare i vänster då det är den sidan han gör sig lång. Idag vart han istället lång i höger sidan vilket gjorde att jag var tvungen att ställa höger samt flytta högerbog så att det blev som en framdelsvändning.

I traven och galoppen blir han någon öppen och hög ibland men så fort jag är snabb med kramningarna ytter- ledande kramning och ytter så sitter den låga formen.

Jag kan inte sätta ord på dagens ridpass för idag satt verkligen allt kändes det som, jag har kommit ett steg längre på Svarten även fast det tagit väldigt lång tid.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: