jrdressyr.blogg.se

2013-03-28
22:17:02

Tam bur

Imorse fick jag ett sms där jag blev frågad om jag ville rida Tambur idag och självklart ville jag det.

Åkte mycket riktigt ut till Botkyrka efter praktiken där jag fixade betforn och började göra i ordning lille buras.
Jag därefter ner till ridhuset där jag började skritta samt trava fram. Red i ca 1,5 timme dock med mycket skritt för att få honom rakriktad och lösgjord. Hans galopp är nog den bästa gångarten rnlogt mig eller så är det nog bara så att jag lärt mig rida i galopp vilket jag haft problem med förut.

Tambur är nog den absolut svåraste hästen jag någonsin suttit på men ändå den roligaste, förstår inte hur Mickis får det att se så enkelt ut!


Kommentar:
#1: Frida

Hon är en dån där...vad kallas det? Trollkarl hah :))

2013-03-29 @ 11:07:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: