jrdressyr.blogg.se

2013-03-27
21:33:26

Onsdagens aktiviteter

Onsdagen har bjudit på special dressyr på Farsta där jag red på Svarten som vanligt, vi red för Nina Bengtsson.

Nina var riktigt bra och rolig att rida för och jag skulle definitivt vilja rida på henne igen dock på en annan häst.

Idag var Svarten motsträvig och stel som en pinne speciellt i traven. Jag har ett riktigt stort problem så fort jag sätter mig på Svarten blir jag som en robot i armarna och drar händerna bakåt i stället för att lätta framåt vilket blir ett stort problem då jag genom att backa händerna försöker få honom kortare då det känns som om att han inte är lösgjord och eftergiven. Det eftersom Svarten är en häst som har kort hals och är väldigt kompakt vilket gör att det blir svårt när han blir lösgjord och eftergiven.

I galoppen idag kändes han klockren speciellt i hans och mitt svåra vänstervarv där jag kunde göra överstrykning på överstrykning där han bibehöll form och tempo.

Måste trots allt tänka på att jag inte ridit på Svarten på 2 veckor, det är första gången Nina såg honom och mig vilket gör att hon inte vet vad hon ska göra för upplägg för min del - vad jag behöver träna på, på just Svarten.

Förhoppningsvis kommer bilder på mig och Svartis!

Annars åkte jag till skolan och var på den längsta 2 timmars lektionen någonsin för att sedan åka ut till Saltsjöbaden- pappa och ta hand om posten.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: