jrdressyr.blogg.se

2013-03-19
20:26:57

Än en gång så leverera han - kungen.

Så jäkla bäst, idag sprang han som en kung.

Började med att rida fram honom i en något kortare form en vanligt där han skulle ta skänkeln och driva framåt i vändningarna som jag fortsatte med idag.

Efter ett tag la jag upp stigbyglarna och satte mig ned och verkligen jobbade igenom traven . Han skulle svara framåt när jag klämde med låren samt ett lätt tryck med vaden och minska när jag spände magen vilket han svarade på otrolig fint. Man tror det nog inte men han är så jäkla känslig när man kommit igenom den där sega väggen.

Vi red samma övning som igår på dagens lektion med öppna- galoppfattning vilket han gjorde klockrent idag dock fastnar ytterbogen på väggen och jag får inte riktigt med mig den i öppnan vilket gör att han blir väldigt rak.

Så jäkla nöjd med dagens pass - han kom upp med bogarna i en hög form och satte sig på bakkärran och gick framåt i alla vändningar.

Nu börjar jag komma ut ur min svacka och börjar rida igen, känns underbart! Om 2 veckor gör jag min första riktiga start lokalt på Nick, känns lovande!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: