jrdressyr.blogg.se

2013-01-16
18:29:21

Yellow & Musse
Nu känner jag verkligen att utverdering utav passen väller in! Jag vet hur tråkigt det är att läsa för många så jag ska bara berätta lite kort om dagens pass på Farsta i dressyrspecialen!
 
Först ut blev Yellow, övervuxen ponny som jag tycker är väldigt trevlig att rida! Ser mycket av henne i La Venza så jag kan ta med mycket från henne och tänka på hemma. Idag gick det väl inte lika bra som tidigare då jag lär mig henne mer och hon tycker det är jobbigt när man kommer åt henne för mycket. Astrid tyckte passet var bra så det går ju ändå bättre desto fler gånger jag ridit henne. Som tidigare pass mycket fokus på att hålla henne kvar med stödet då hon gärna försöker komma ifrån arbetet och trippa iväg så vi tränade speciellt på att hon ska upp i trav direkt utan flera springiga steg innan. Helt okej pass ändå :-) 
 
Yellow!
 
Nästa häst blev en häst vid namn Musse, helt ny för mig! Väldigt rolig häst som lätt har blivit min nya absoluta favorit på Farsta. Härlig gång, härlig att arbeta med och det lilla vi red på 30 min fick mig väldigt glad och motiverad. Han fick mig att inte vilja hoppa av, han var verkligen underbar!  

Som vanligt med nya hästar blev det bara lite lära känna ridning och med hjälp av hans arbetsvillighet och lätthet kunde jag träna mycket på mig själv. Med honom kunde jag sitta avslappnad med stilla händer. Mina händer vill gärna skumpa runt och då blir det väldigt lätt att jag tappar stödet på tex Yellow. På Musse satt jag still och kunde fokusera på mig och mina hjälper. Han var trött efter ett kort men intensivt pass! Han var så maffig och verkligen min typ av häst! Jag tycker jag kunde se samma typ av ridning på Bahir som på Musse idag och då är det väldigt positivt! 
 
Hehe om Becka skulle få rida honom någon gång framöver är risken väldigt stor att jag får dela favorithäst med henne ;-) Får se om det är bra eller dåligt...
Trött Musse!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: