jrdressyr.blogg.se

2013-01-11
22:11:20

Tisdag 8/1 pass2
Efter en lång prommenad med johanna på ca 1,5 timma uti mörkret och kylan var det dags för mitt andra pass i Tisdags. Valde relativt långt bak men hade både Glenn & Nick att välja på som jag troligtvis hade att välja mellan på stockholmscupen. Så eftersom jag red Glenn på måndagen tänkte jag att jag tar Nick så väljer jag vem av dem efter det.
 
Vi började passet med självständig framridning där jag red många halt övergångar från både skritt och trav främst för att få med bakbenen så att jag kunde få fram honom. Red lite sidvärts samt flyttade bogarna för att få honom loss i sidorna och känna att han tog båda skänklarna. Dock var ju den främsta tanken att få fram honom. 
 
Efter en stund började vi övningen med att lägga volt vid hörn bokstäverna rida öppna längst ena långsidan och sluta längst med andra, red någon diagonaloch fortsatte med övningenmed volt, öppna och galopp osv.
 
lektionen gickväldigt bra, Nick var riktigt framme och jag kunde rida honom lång och låg utan att han var lång på det lååånga sättet.Han kändes väldigt fin och framme för skänkeln. 
 
Nu taggar vi till på Söndagdå blir det min första hemma match mot Farsta på Nick!
 
tyvärr bild i repris

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: