jrdressyr.blogg.se

2013-01-10
21:32:21

Tisdag 8/1 pass 1

I tisdags förmiddag red jag med skolan som vanligt. Vi markarbetade, jag på Grynet.

I början under framridningen var hon bokstavligt talat hemsk, det gick inte ställa igenom, flytta för någon skänkel, hon var så stark och springig men gick ändå inte fram för skänkeln.

Trots lite bråk med tvärnitar och studs fortsatte jag med mitt. Jag försökte göra många halter och övergångar för att fånga upp bakbenen som var i Kina. Efter att vi börjat arbete med själva övningen och jag verkligen var tvungen att få henne böjd och ställd började det hända saker. Vi red på dog leg där vi skulle rida med hästen ställd och rida upp på yttertygeln. Under hela passet tänkte jag mycket på att hon verkligen skulle få ut halsen och börja arbeta med ryggen då Grynet är en sådan häst som gärna blir kort och ihop knycklas i halsen där man tror att hon går super fint medan bakbenen inte alls är med.

Men traven vart riktigt bra, dock är galoppen mycket svårare då hon blir lång och det känns som om att hon går på bogarna.

Men jag är nöjd med tisdagens första pass där resultat var väldigt stort jämfört med början av passet.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: