jrdressyr.blogg.se

2013-01-28
23:15:09

Svar på kommentar
Jag fick en fråga om vad vår utbildningsskala-uppgift handlar om och vad vi ska göra. 
 

Vi skulle skriva hela utbildningsskalan och förklara det ganska grundligt förstod jag det som. Jag halkade iväg på 1800 ord....oupsi! Vet inte om jag nu kommer få sämre betyg för det men det är så svårt att skriva kortfattat.
 
Hur som helst ska vi skriva om utbildningsskalan dataskrivet och sedan ska vi ge tips utöver den. Jag gav tips på olika övningar på varje del i skalan. Jag skrev tex hur man kan träna på att få en bättre takt, vad som krävs för schwunget och vad som händer med en häst som har svårt att bibehålla en bra kontakt och försöker jobba sig undan. Jag försökte ge små konkreta enkla tips som visar lite olika exempel. 
 
Sista delen i hela uppgiften blev att skriva vart vi tycker att vi ligger i skalan eller vad vi brukar uppnå. Frågan var väldigt luddig men det var så vi uppfattade uppgiften. Vi lär se på onsdag om vi fattat uppgiften rätt.
 
2000 ord om utbildningsskalan! :-) Måste tillägga att jag i slutet tänkte lägga in en fin bild på en häst i fin samling med alla delar med sig. Hittade en så otroligt fin bild på fina Totilas som jag gärna delar med mig utav!
 
/Johanna

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: