jrdressyr.blogg.se

2013-01-18
09:32:00

Pontus Westergren träning
För några veckor sedan hade vi PW tränign på Botkyrka! Jag fick rida en liten häst som heter Pinnen, väldigt rolig och stadig häst som passade mig som handen i handsken. Hoppmässigt kände jag att jag klarade allt med honom och jag tvekade inte en sekund. Inte ofta jag får känna så!
 
Vi tränade mycket grunder, fokus på att hästen ska lyssna direkt. Inte om 1 min. Skänklar jag ska det bli reaktion och inte en fråga till hästen. En bra övning vi gjorde som jag tänker mycket på är när vi ställde oss en och en på långsidan och höll tyglarna i en hand och spö i andra. Pontus sa varsågod och då skulle man göra en ordentlig skänkel och lyssnade hästen inte direkt skulle man även slå till med spöt ordentligt. Just för att hästarna ska ge reaktion direkt. I början av passet var han väldigt loj men efter denna övning fick jag arbeta mer för att få tillbaka honom. Kul!
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: