jrdressyr.blogg.se

2013-01-25
14:00:00

Önskeinlägg
Fått ett önskeinlägg att skriva om!
 
hur ser ditt liv ut om 10 år. Med jobb/utbildning/lavenza/träning/livet/kärlek..om du fick drömma lite! hur vill du att ditt liv ska vara och hur vill DU vara när du blir äldre. Någon förebild?
 

Detta var en väldigt klurig fråga men något som också fick massa tankar att snurra runt. Jag som tycker det är jobbigt nog att tänka fram några månader... Måste jag tänka på "allt" får jag väl tänka fram på mitt liv om 10 år med saker jag mår bra utav. Om vi börjar med arbetslivet har väl alltid min stora önskan vara att jobba med djur eftersom det är mitt brinnande intresse. Med tanke på betyg och sådant finns det väl inga möjligheter för mig att bli veterinär eller liknande men när jag tänker efter känns väl inte det riktigt mig heller även fast många har sagt att de gärna ser mig som veterinär då jag verkligen älskar djur. Är det något jobb jag inte skulle tacka nej till så är det att jobba på hundstallet. Människosjukvården kan jag i alla fall garantera att jag inte kommer syssla med!!
Att hjälpa andra är väl något det kommer rikta sig mot.
 
Hästlivet vet jag inte hur det kommer se ut, förhoppningsvis är La Venza en glad gammal pensionär på min egna gård. Saken är nog ganska säker att jag kommer skaffa en egen gård, skaffa minigris, skaffa hund, skaffa hästar. Hur pass det ser ut inriktningsmässigt vet man aldrig. Kanske jag tävlar hoppning? allting kan ändras så otroligt fort. Kanske jag bara har hästarna som en liten hobby? Jag vill i alla fall sträva mot att må bra och leva lyckligt! Den saken är säker.
 
Det är så otroligt svårt men jag har mycket i mitt liv jag gärna ändrar på, både med mig själv och med min livssyn... Jag har inte direkt en specifik förebild men det finns många jag ser upp till väldigt mycket som tex duktiga ryttare och underbara människor. Finns både underbara och sjuka människor i hästvärlden och jag har väl erfarenheter om båda tyvärr. Finns flera tränare jag verkligen ser upp till tex Emelie Brolin som hjälp mig mycket under den korta tid vi var hos henne, Eva som har La Venza nu som också är en så otroligt snäll och hjälpsam människa. 
 
Nu blev svaret lite väl djuraktigt kanske men jag har så svårt att blicka framåt, skippar gärna det ;-) Men djuren är ju det jag brinner för i dagsläget så jag har svårt att tro att jag kommer byta spår helt. Sedan får vi väl se, inget är säkert!
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: