jrdressyr.blogg.se

2013-01-19
13:02:36

NB11A
516 dagar, Ja länge har vi nu kännt varandra! Ca 506 dagar kvar...får mig lite ledsen att tänka på det. Halva tiden har gått och snart tar vi studenten och går egna vägar. Vissa åker utomlands, vissa börjar jobba, vissa kanske inte får jobb. Känner mig lite i riskzonen hehe.  Underbara klasskompisar är i alla fall det ni är. 
 
Vi har mycket minnen tillsammans, kollar bilder och ser att alla har förändrats något enormt. Säkert lika mycket förändringar om 500 dagar. Lite läskigt.
 
Kommer ihåg när vi gick i ettan, blyga men alla även väldigt pratglada. Vissa mer eller mindre. Vi hade en väldigt bra start. Med våra grodtofflor hoppandes runt i skolan. Något mer man kunde vara säker på med 34 tjejer i klassen var konflikter. Jag var väldigt beredd på konflikter. Framförallt när alla är hästmänniskor gör väl saken ännu värre. I ettan bildades det kompisgäng men inte grupperingar. Alla var med alla, så som det ska vara. Var lite konflikter även där men det är sådant man får räkna med. Man kunde ha huvudvärk och känna sig skoltrött men jag kan säga det att under ettan var jag inte hemma sjuk mer än nödvändigt. Krävdes mycket för att jag skulle vara hemma. Vi hade så otroligt roligt och varje dag man inte var där missade man garanterat massa roligheter.
 
Vi har har väl alltid varit en jobbig klass för lärarna men också en klass många gillade. Lärare hatade oss hit och dit för att vi kunde vara så extremt pratiga. 
 
I tvåan förändrades väldigt mycket, det blev mer grupperingar och gäng. Jag har alltid försökt mig hålla mig utanför gängen, jag vill vara med alla. Många ser mig nog som en person som kan prata med vem som helst. Många tröttnade på hästämnet och bytte skola. Nya klasskompisar har kommit och gått. Klassen var inte lika ihop som innan, det blev såklart tråkigare. Önskar faktiskt det kunde vara som förut- saknar det. 
 
Trots detta älskar jag min klass lika mycket för det, visst har man många gånger tänkt på att man vill hoppa av skolan, bara skita i allt men det är tack vare NB11A man faktiskt orkar. 
 
Älskar er ALLA!
 
 
Klassfoto 2011
Väldigt trötta tjejer, mår som man förtjänar!
Hur tänkte du här Lollo?
Solvalla
 
Till matteläraren!
 
 
Önskar jag haft mer bilder på alla, blev lite bilder jag hittade! Ni är bäst!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: