jrdressyr.blogg.se

2013-01-24
19:08:37

Mina två älsklingar♥
Som Johanna tidigare skrev hade jag fått i "uppdrag" att skriva om min favorithäst på Botkyrka Ridsällskap.
 
Det svåra är då att jag inte riktigt vet då jag har många hästar jag gillar att rida, det får bli två hästar som betyder väldigt mycket för mig. Skulle dock kunna skreva flertalet hästar då med storhästar men det är dessa två som betytt mest.
 
Arabella

Arabella
är i allafall min absoluta favorit som jag älskat i snart över 4 år. Utan henne hade jag aldrig vart där jag är idag med min ridning. För i över tre år har jag kämpat och kämpat, jag minns så väl första gången jag satt på henne. Jag red första gången i en p4 på torsdagar, det var sommar och vi skulle rida ut på åkern och galoppera. Jag var så rädd, för är det någon häst som kan galoppera snabbt så är det Arabella, vi studsade hejvilt och jag var nära att flyga i backen flera gånger. 
Jag har nog gjort ganska mycket med henne som att hoppa terräng, rida på långritt, ridit på natten i skogen, hoppa, ridit ponnycupen, kommit sist på varenda tävling. Men ändå har jag aldrig slutat kämpa för att vi en dag skulle vinna. Jag fick min vinst dock inte på tävlingsbanan, för näst sista gången jag satt på henne red jag stadig förvändgalopp vilket jag aldrig trodde skulle hända. Fy vad jag älskar henne♥
 
Mr Bean 
 
 
Mr bean är min andra favorit, ponny även han.
Vår historia började även den när han kom till ridskolan för runt 3år sedan? första gången jag red honom gick det inget vidare. Tror det var sommaren 2010 då han var pigg och la sig ned på lektionerna.
Men från det till idag har jag tävlat allsvenskan div 3 på denna "hopp ponny" vilket var min första start lokalt, vunnit Lb:2 och haft det roligt på lektionerna. Går inte annat att säga att han betyder otroligt mycket för mig.
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: