jrdressyr.blogg.se

2013-01-14
18:40:09

Mina nästa investeringar
Ja nu när vi ändå är inne på shopping kan jag väl rabbla upp ett och annat som behöver prioteras! Första tanken blir väl då ett par dressyrstövlar!
 
För några veckor sedan innan programridningen kände jag hur knasigt det kändes när jag gick i stallgången sisådär precis innan man skulle ut till framridning. Kollar ner och upptäcket att dragkedjan har gått sönder. Ni vet när dragkedjan är i men "splittrar" sig. När jag skulle dra ner dragkedjan och upp igen som brukar fungerar ser jag att det blivit ett hack i dragkedjan så då hoppar hela draget på kedjan ut och där står jag då med knoppad och fixad häst redo att gå ut. Till min räddning kom snälla klasskompisarna och hjälpte mig så att draget hakade på kedjan igen!

Efter detta har jag tyvärr fått silvertejpat stövlarna vid hälen för att jag inte ska tappa de och jag tycker det fungerat bra som lösning. Ska lämna in dessa för ny dragkedja och ha de som slit och släng stövlar. Blir då att införskaffa ett par dressyrstövlar, pratar nu om riktiga hårda som inte sjunker ihop med bra stöd. Snyggheten är ju såklart också viktigt. Att bestämma sig är väl inte heller någon styrka hos mig. Kan ju ge ett exempel när vi äter mat i skolan att jag gärna tar hälften ris och hälften bulgur eftersom jag inte kan bestämma mig- knepigt jag vet!

Hur som helst måste man ju först och främst bestämma sig för färg. Bruna eller svarta? Lackade eller ej? Svarovski eller osmyckade? När de ska vara måttbeställda gör ju också att de går på ca 5000 kr. Summan säger ju ganska mycket att man ska tänka igenom mycket innan. Kanske man tröttnar på lackade? 

Här har vi lite alternativ! Vilken var eran favorit?

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: