jrdressyr.blogg.se

2013-01-18
18:26:49

Mina mål
Jag måste verkligen bli bättre på att ha mål, framförallt i ridningen. Utan mål och en bra planering kommer man ingenstans, inte jag i alla fall! Har suttit och funderat ut lite saker jag ska försöka eftersträva.
 
Jag måste verkligen bli bättre på planering i ridningen. Vad vill jag? Hur ska jag uppnå det och med vilken träning?
Jag måste bli bättre på att hinna med träningen av mig själv. Ut och spring, träna bålstabilitet och framförallt nå mina mål även där. 
Jag måste prioritera min tid. Något jag är allt för dålig på.
Göra inlämningar direkt och inte lägga de i "jag gör det sen- högen" 
Jag måste sluta göra saker som inte är bra för mig. Försöka i alla fall. Får tänka på framtiden även fast det är svårt. 
 
Är det något jag har svårt med är det att se konsekvenser. Hur mycket skräckexemplar man än får höra av allt är det inget jag bryr mig om. Jag tänker inte på hur det kommer se ut sedan när man blir äldre osv. Tex skolan, kan inte se framför mig hur det kommer se ut om jag inte går ut med minst G i alla ämnen. Orkar inte tänka på det. Medans andra säkert skulle få panik. Får se hur detta slutar :-)
 
Med träningen måste jag verkligen tänka igenom allt, hur och när ska jag träna? Med tanke att jag rider minst en häst per dag och ibland 3. Ridningen tar ju mycket tid så jag får försöka matcha in det i samband med det men att främst fokusera på styrkan hemma. För att träna stabilitet behöver jag inte gå utanför dörren, mycket kan man göra hemma. Inte bara det att tänka på, även tänka på de lite jobbigare sakerna. Hur kan jag förbättra med min hälsa? Jo det vet jag i för sig men det är inte så lätt att ta tag i det. Det är så lätt att trilla tillbaka på gamla vanor, något jag lärt mig!
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: