jrdressyr.blogg.se

2013-01-25
19:47:00

Min största rädsla
Jag har nog ingen sådan rädsla där jag är rädd för hoppning, uteritter eller liknande vilket är skönt förut var jag nog lite rädd för hoppningen och när det gick fort utan att jag hade kontroll.  Allt för många tror att jag är rädd för att hoppa när jag bara tycker det är väldigt, väldigt tråkigt. Men på senaste tiden har jag klarat det väldigt bra.
 
Min största rädsla nu är att misslyckas. Jag vill så enormt mycket inom ridningen vilket gör att min rädsla för att misslyckas sätter stopp för mig. Då jag aldrig tycker jag är tillräckligt bra för någonting vilket gör att jag aldrig tycker det går bra,simpelt. 
 
Jag måste alltså lära mig att se och känna när jag kan vara nöjd och inte vilja ha allt på samma gång även fast det inte är fel att vilja ha mer. Men jag måste känna när det är bra för vilken häst jag sitter på och inte vara rädd för att misslyckas och göra fel. Detta har gjort mig väldigt osäker på mig själv speciellt inom ridningen, kan även bero på att jag är lite av en perfektionist.
 
 
Har ni någon rädsla inom ridsporten?
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: