jrdressyr.blogg.se

2013-01-06
14:58:43

Ledig dag
Igår var det en helt ledig dag för min del, inga hästar stod på menyn vilket faktiskt för engångs skull var riktigt skönt om man får säga så.
 
Idag dock knatade jag upp för tidigt för att vara sista dagen på lovet för idag var det nämligen KM dressyr sista omgången. 
Eftersom man lottar hästar hade jag turen att dra sista lotten vilket gjorde att jag fick välja häst sist. 
Jag hade Don Pedro, PG, Baylie, Cenna,Nixie och Pinnen att välja på,inga bra hästar att gå in och tävla dressyr på. Mensom tur var var det en annan tjej som var snäll och bytte häst från Nick till Nixie vilket gjorde att jag tog Nick.
Nick är en häst som är väldigt lååång och lägger sig bakom lod vilket gör det svårt att fånga de där bakbenen på honom.
Under framridningen red jag många halter och övergångar för att få hon lyhörd på mina hjälper och hitta de där bakbenen. 
Väl inne på bananblev han väldigt seg men det kändes ändå okej ävenfast det blev en hel del missar så som felridning och slarv vilket ledde till 59,69 % och en 6:e plats. 
 
 
 
Bjuder på en film när jag hoppar 1,20 på honom.
Jag är den första som hoppar med lila tröja.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: