jrdressyr.blogg.se

2013-01-16
11:30:00

Hoppning
Igår var det skolridning som vanligt på tisdagar med stalltjänst, ridning och teori.
På ridningen red vi mycket vägar på böjda spår som t.ex. dog leg. 
Det gick inte alls bra, Gitano som jag red på var seg och svarade inte på mina hjälper och jag red som en nybörjare  då jag absolut inte kan rida i korta stigläder, jag vet verkligen inte hur man gör jag tappar all teknik och vet inte ens hur man driver hästen framåt, dåligt av mig säger jag bara. 
Under framridning kan man bara säga att form inte var något att snacka om utan det var bara att få fram honom men för att få fram honom behöver jag få honom kort och ihop för att börja skjuta på med bakbena men då dör han.
Jag tycker det är så pinsamt för jag ska kunna göra det bättre än vad jag gjorde igår.
 
Men i själva hoppningen gick det bra,efter lite fram galoppering och något rejs sådär så är han igång och hoppar bra. Jag har börjat rida på hinder i stället för att rejsa på hindret hoppas att hästen hoppar. 
 
Fick order efter lektionen att släppa taget i hoppningen och inte vara en sådan perfektionist.. ja jag är väl en perfektionist helt enklelt...
 
 
Något jag är väldigt trött på är att alla tror att jag är hopprädd, jag tycker bara det är väldigt tråkigt att hoppa. :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: