jrdressyr.blogg.se

2013-01-16
14:45:00

Dressyra
Igår hade jag ju även min vanliga lektion som även Johanna red i men det får hon skriva om själv!
 
Jag valde typ häst 3a men det fanns inte så många hästar jag var sugna på att rida så det fick bli Cenna vilket kanske var ett dumt val.
Hon var så stark och styv  i högersidan så att det knappt var ridbart. Hon är ju även så himla stel i bakbenen att hon skrittar och travar väldigt hackigt.
Skrittade väldigt mycket  för att få henne lösgjord i sidorna, hade typ behövt skritta hela lektionen men vi red en galoppövning längst med långsidorna där vi skulle fatta och rida förvänd galopppå ena långsidan och på andra fatta rätt galopp vilket inte var den bästa galoppövning påcenna då hon byter galopp i bak hela tiden så man får sitta väldigt still samtidigt som hon blir stark. 
Det var främst höger sidan som hon var blockerad i och inte tog skänkeln eller tygeltag så tänkte mycket på det Astrid sa fööra veckan med att korta yttersidan, driva med inner skänkel tills dess att man har stöd på yttertygel för att sedan ställa om vilket gav resultat till slutet då jag kunde trava av henne väldigt låg i en trav som inte alls var hackig.
 
 
Cenna
Fotad av mig

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: