jrdressyr.blogg.se

2013-01-17
21:42:00

Bert = tårta
Idag trotsade jag förskylningen jag dragit på mig och drog på mig stallkläderna för attta bussen 06.10 ut mot praktiken.
Vi började morgonen som vanligt med fording av hästarna samt på täckning och utsläpp. därerftermockades hela stallet och fodring av eftermiddags höet lades in i boxarna. Efter att hjälpt till att mocka i Lenas stall och halmat samt fodrat var det dags att ta in två piggeliner för utskrittning. Vi kom dock inte långt då båda hästarna var på tårna. Efter ett tag vände vi vilket fick hästarna att tagga till och vips så flög Gemeni som Johanna red på runt i bocksprång och liknande vilket även drog med Bert som jag satt på, vilket resulterade i en stegring där vi var nära på att välta över då han tappade balansen samt att jag inte var beredd på att han skulle resa sig vilket gjorde att jag ramlade av, om jag inte hade rullat undan tillräckligt snabbt hade jag fått en liten bert över mig så jag hade tur ändå kan man säga.
 
 Vi gick sedan tillbaka och fick sitta upp och skritta lite i ridhuset.
 
Därefter en timmas lunch, promenad med 3 åring + 2 åring och sedan insläppinnan dagen var slut och dags att åka hem.
 
 
Bert och jag efter avdruttning...
 
Jag älskar verkligen min praktik, det är nog den bästa praktiken jag haft någonsin då man får chansen att rida så fina unghästar och mer utbilda hästar samt att våra handledare är så otroligt snälla och trevliga så man känner sig verkligen välkommen. tummen upp för bästa Jursta Gård!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: