jrdressyr.blogg.se

2013-01-28
22:12:00

Bästis hästis
Idagis redis jag på Nickis, var väldigt trevlis. 
 
Nä om man ska ta och skärpa till sig lite. 
Fick som Johanna skrev med mig Johanna till stallet vilket var väldigt roligt! 
Umgicks med johanna såklart och även frida innan ridningen där det nog blev lite väl flummigt...?
 
I allafall ridningen gick väldigt bra tycker jag, jag hade en bra känsla genom passet dock blir det väldigt mycket häst att rida. Jag red många halter för att verkligen fånga upp bakbenen, försökte även tänka på att göra många tempoväxlingar för att ha honom fram för skänkeln. Det jobbiga med Nick är att i övergångar drar han mig hur sadeln för att göra sig lång vilket gör att tyglarna glider ur handen på mig, då måste jag verkligen tänka på att sätta mig på rumpan ochhålla kvar i handen samt efter han dragit  mig ur sadeln och tygeln ur handen på mig måste jag rygga honom för att visa att det är fel. Men det är lätt att var efterklok!
 
Fler bilder finns att visa men de får vänta till senare pass, vill ha lite bilder att visa.

Jag har nog hittat min häst♥

 



 
 





 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: