jrdressyr.blogg.se

2013-01-03
18:43:38

2012
Otroligt skönt tycker jag att det är att 2012 är över,för min del har det varit ett väldigt tufft år med vissa ljuspunkter.
 
Januari

Året började med att jag, min lillebror och min mamma flyttade hem till mormor morfar pga ekonmiska problem. Ändå spenderade jag väldigt mycket tid i stallet och red en hel del för det mesta på ponnyn Grynet. Jag var fortfarande skötare på Fenja och Prim vilket betöd att jag var mycket ute på sjövreten.
Jag hjälpte till med Räkan i en månads tid.
 
Februari
 
Jag fortsatte under februari att rida mesta dels på Grynet, fram tills dess att honvart behandlad isina framknän. Paniken uppstod då för mig vem jag skulle tävla allsvenskan på, som tur var fick jag testa på Bönan i en dressyr special även fast det vart massa bråk så fick jag fortsätta med honom. Jag startade även min första tävling för året en träningstävling på Saga en LC:1 som jag red ihop 65,18% vilket räckte till en andra eller tredje plats har jag för mig. Började äventräna mer kondition och styrka.
Mr bean för 2 veckor sedan, bästa ponnyn <3
första lektionen med bönan FOTO: Maja Norin
 
Mars
 
Jag utvecklades mer och mer med bönan och hittade mer och mer knappar på honom. Vi red programridning med skolan där jag fick Bönan och red ihop 66,66 %
Var i Norrköping med klassen och tog fyrhjuling körkort. Jag var även hästvakt åt Johannas La Venza.
 
April:
Jag gjorde LB:2 debuten med Bönan där jag även var väldigt nervös då vi skulle få reda på om man fick vara med i allsvenskan, gick det bra på tävlingen = allsvenska.Tur hade jag i alla fall och red ihop 61,3% vilket räckte till en vinst vilket även resulterade i att jag fick starta allsvenskan!
 
Jag red även mina bästa ridpass på bönan där hankändes så jäklia fin, går inte att glömma!Älskade herr böna!<3
 
Jag startade även min första lokala tävling vilken jag var så nervös på att jag inte kunde rida nätt och jämnt.
Andra starten var mycket bättre i lagklassen dock var det fortfarande inte bra.
 
Maj
 
Jag fortsatte träningen med Mrbean och red min andra allsvenske omg på Siggesta, vilket var väldigt roligt då andra klassenred jag ihop 61,43 % och låg placerad fram till de sista ryttarna.
 
 
Det var den svåra vänster sidan som jag inte kunde rida igenom ordentligt.
Jag vart så deprimerad efter den tävlingen då det var min absolut sista riktiga ponnytävling trodde jag.
 
Juni
 

Började rida på Grynet igen då hon äntligen var frisk. Fick dessutom starta henne på hennes första lokala tävling på hemma plan. Dåligt gick det mendet var bara att tänka på att det var hennes första riktiga tävling utomhus dessutom!
Jag fick även äran att starta La Venza en lokal tävling vilket såklart var riktigt roligt där jag hamnade 1 utanför placering med 61,48%
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: