jrdressyr.blogg.se

2013-02-02
10:33:46

YOLO
Man kan ju tolka det där olika med you only live once. Vissa lever verkligen in för det där. Inte riktigt så är det för mig men jag brukar tänka på det när det gäller vissa saker. Om shopping gör mig lycklig ser jag inte någon anledning till att inte göra det. Lever man bara en gång kan man väl få passa på?

Skolarbetet har jag skjutit åt sidan för jag inte tycker det är kul, ja man lever ju bara en gång och man vet inte hur länge man lever för den delen heller.Det är sådan press på allting. Tycker det är otroligt med de som verkligen satsar på sina skolår och verkligen satsar på att kunna bli det man vill i framtiden- önskar jag hade haft lika lätt för det och skippa några stalltimmar och istället bli klart med arbeten. Alla är olika och det är inget man får glömma.
 
När jag är ledsen eller deppig är det skönt att åka och shoppa lite. Tyvärr har jag väl insett nu efter 3 år att det mesta pengar jag haft tillgång till som egna har gått till shopping inom hästarna. Har inte köpt saker till mig heller, har verkligen lagt allt på schabrak osv. För något år sedan insåg jag hur roligt det var att shoppa stallkläder till mig själv. Något som nu ändrats till att istället vilja satsa på vardagens kläder.  Vill inte änns tänka på hur många tusen jag lagt ner på hästprylar. Om jag räknar på halva mitt barnbidrag/månad blir det ca 19 000. Jag vet tyvärr att det varierat väldigt mycket. Fördelen är väl att jag inte har något att köpa nu. Känner mig rätt mätt på hästprylar och tycker knappt det är roligt att köpa ridkläder till mig själv. Tappat suget, tur det kanske.
 
Man ska inte skita i skolan och inte heller tröstshoppa för att man känner sig lyckligare. För stunden kanske men inte i framtiden. Kan stolt berätta att jag faktiskt tänker sälja massor utav mina hästprylar. Schabrak, täcken, grimmor och allt skit jag har. Har alltid varit emot att göra mig av med det då jag gärna vill ha kvar allt men när man märker att man inte änns kan öppna skåpet utan att allt rasar ut börjar man nog inse lite grann. Glad över det.
 
I stallet har jag fullproppat skåp, många schabrak på sadelhängaren, ännu fler schabrak på loftet. Flera ikeakassar och lådor med saker. Behövt hänga extra krokar för att få plats. En friggebod hemma full med svarta kassar med nytvättade täcken osv. Under min ballkong är det fullt med lådor och påsar. Utanför min dörr har jag två stora lådor med massor. Inte ovanligt att man tittar under sängen och inser att man har massa nya prylar man inte hunnit använda. 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: