jrdressyr.blogg.se

2013-02-09
15:10:50

Veckans helhet
أنا بدأت أشعر أنني لا يمكن الحفاظ على واجهة أكثر من ذلك، وأنني يمكن أن يبدأ إلا من خلال أن تظهر. وأتمنى لو أعرف ما هو الخطأ
 
Vet att även jag har varit borta från bloggen några dagar, anledningen har varit att jag faktiskt behövt en vila ifrån allt.
 
 Tisdagen började med att vakna och hoppa ur sängen 05.00- ut och spring! sa alarmet. Trött tvingade jag i mig äcklig frukost. Åkte till stallet och det var markarbete precis som Rebecka skrev. Väldigt missnöjd och jag hade bara lust att hoppa av och gå ut ledandes med Jum Jum. Förväntade mig för mycket men jag är så trött på att allting ska drabba ridningen också. Stannade kvar på botkyrka och tog det lugnt med mycket skratt- något jag behövde. Hem och sova.
 
Onsdagen åkte jag till specialdressyren på morgonen, fick rida min älskade Leo! Gick hur bra som helst. Det bästa passet hitills på farsta. Takt, Lösgjordhet, Kontakt, Schwung- check! Vi började verkligen där vi slutade förra veckan och jag fick mycket bra beröm av Astrid. Ska verkligen fortsätta rida honom nu så länge som möjligt. Lär mig otroligt mycket på honom. Jobbade med tempoväxlingarna med honom och att öka traven några steg, ta tillbaka- öka osv! I slutet gjorde vi en pang bom övning. Galopp, halt, galopp, skritt, trav, skritt..... allting på en gång. Där såg vi verkligen på hästarna vilka som var med i svängarna och vilka som inte var det. Även om vilka ryttare som hängde med :-) Jag är så otroligt nöjd. 
 
Torsdagen är en praktikdag! Rebecka var sjuk och även Sophia som också praktiserar där. Mockade och fixade stallet tillsammans med Anna som har stallet. Vi gjorde oss klara för löshoppning som genomfördes med unghästarna. Otroligt duktiga allihopa och vissa bättre än andra. Småfixade mer i stallet och sedan bar det hemåt. Trött och sliten. Somnade tidigt....värt! 
 
Upp tidigt för morgonutsläpp igår fredags! Mysigt! Kom hem och tvekade på att gå till skolan idag eftersom jag hade två redovisningar. Kämpade dit och fick snabbt besked att första redovisningen var inställd. Likaså den andra då två gruppmedlemar var sjuka så vi skjöt upp den till nästa vecka. Skoldagen rullade på, blev utslängd från första lektionen.....
 
Foton från veckan!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: