jrdressyr.blogg.se

2013-02-11
09:13:17

Svar på tal
Fick en kommentar från Frida som undrar vad vi jag tränar utöver dieten. Precis som du säger räcker det inte bara med att äta rätt.
 
Det viktiga med dieten är att inte köra för hårt med träningen i den första fasen då man kommer bli för trött och inte klara av det. I första fasen attackfasen är det rekommenderat att promenera 20 min per dag. 
 
I cruisefasen ökas det till 30 minuter, Samanslagningsfasen är det 25 min promenad som gäller när man börjar långsamt gå tillbaka till lite kolhydrater.
 
Självklart är träning viktigt för att lyckas men det som är väldigt viktigt att tänka på är att man inte får köra för hårt heller eftersom man inte orkar så mycket när man bara äter proteiner. Vi får inte i oss energin från kolhydraterna. Bara för att det står en rekommendation betyder inte det att man inte får träna mer men det är det som är rekommenderat. Vill man ut och springa så gör man det, allting handlar om orken. Jag väljer att inte träna för hårt nu i första fasen då jag vet av erfarenhet att man inte orkar lika länge då. Viktigt att veta då att man inte är lat bara för att man håller sig till det rekommenderade!
 
Man måste också tänka på att alla är så otroligt olika! Jag körde detta under sommarlovet när jag sommarjobbade och hade mycket fysiskt arbete, ridning varje dag och cyklade några mil i veckan osv. Vissa orkar inte göra mer än promenaden varje dag. Jag klarar nog hyfsat mycket för jag känner mig inte så trött, mest taggad. Det klart man blir tröttare och tröttare men med viljan klarar man mycket. 
 
Pga en gammal skada känner jag av mycket när jag är ute och springer. Något jag märkte förra veckan kl 5 ;-) Håller mig till pw och styrka som jag trivs bra med. Cyklar hemma på en träningscykel och ska ev fixa träningskort om jag hinner. 
 
Alla är olika, svårt att veta hur man själv reagerar innan man testat dieten själv. 
 
Snart är det dags för cruisefasen! Fas II
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: