jrdressyr.blogg.se

2013-02-20
06:25:48

Specialdressyren måndag

Hade som vanligt Nick.

Ibörjan red vi fram självständigt som vi brukar, han var väldigt motsträvig men gjorde en massa övergångar för att han skulle komma igång speciellt i galoppen där jag böt varv ofta. Efter en liten skrittpaus red vi upp på medellinjen och tränade på halter och övergångar ur La:3an. Han var fin speciellt i galoppen, jag har verkligen börjat hitta hans takt eftersom han blir väldigt otaktmässig speciellt i galoppen. Efter en mängd övergångar på började vi skänkelvikningar på diagonalen och där uppstod det problem. Nick drev inte med höger bak och jag fick piska på tills han började surna till och sparka samt driva med högerbak. Herregud vilken fart han fick då. I avtravningen kan jag inte säga annat än wow, han var så jäkla kort och hade en sån takt och schwung i steget så att jag i lättridningen höll på att skjutas ur sadeln. Riktigt häftig känsla att långa tunga Nick kan ridas i en sån form fick mig att ha hopp! Bästa Nick!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: