jrdressyr.blogg.se

2013-02-09
16:48:39

Proteindieten!
Har precis bakat kakor- enligt dukan dieten! Var otroligt sötsugen men så fort kakorna var klara och jag smakade en försvann allting. Kanske för att de var äckliga?


Kämpat på i 6 dagar nu. Funderat på att köra i en vecka men får se om jag kanske orkar med 10 dagar istället. Vill ju köra på så länge jag orkar. Har klarat av allting utan fusk. Om jag kommer ihåg rätt var det jävligt tufft förra gången jag körde detta. Trots det gick jag ner 10 kg som jag än idag inte gått upp. En bit på vägen i alla fall. Tror det viktigaste är att inte väga sig för ofta heller, om man inser att man inte går ner snabbt tappar man tålamodet och ger upp. Jag vet av erfarenhet att minsta lilla fusk kan sabba allt.
 
Började förra gången med att jag smakade en  tsk hjortronsylt som blev mer och mer för varje dag. Mådde väldigt dåligt för mitt fusk men försökte komma tillbaka till det stränga reglerna. Kommer ihåg en dag på sommarjobbet det bjöds på smarriga mackor och fika- nej jag avstod. Jag har suttit på middag med en bit oxfilé när min släkt suttit med grönsaker, såser och framförallt efterätter som jag bara kunnat sitta och glädja mig åt att de fick äta det. Jag kände mig så stark för att orka- dagen allting brast var när vi på sista jobbdagen blev bjudna på morotskaka, hur saftig som helst. Jag åt en tsk och kommer ihåg hur arg jag var på mig själv efter det. Där brast det.
 
Idag sitter jag här mätt och belåten efter 3 ägg och några biffar jag lämnat kvar på tallriken av mätthet. Jag och min ramlösaflaska mot världen. Vatten är så otroligt viktigt har jag märkt. Från att dricka ett juiceglas på morgonen och dricka lite ramlösa när jag kommer hem till att dricka minst 1,5 liter per dag. När man är hungrig dricker man vatten och sedan är det borta.
 
Jag är pigg trots detta, min trötthet och orklöshet beror inte på dieten som många kanske tror. Ja jag har druckit red bull några gånger under dieten som många kanske anser som fusk, det är ju trots allt socker? Ja men jag har druckit sugarfree då sötningsmedel är okej i dieten. Sötningsmedel i kakor och liknande är tydligen tillåtet. Visst är det inte bra att dricka red bull men jag har beslutat att det är okej för min del. Resten är jag väldigt sträng med. Skulle inte äta en godisbit för 1000 kr som det ser ut nu. Jag är så pepp och taggad för detta så det finns inte. Den dagen jag ger upp, ja den dagen kommer jag gråta till sömns! Jag kommer bli så otroligt besviken på mig själv. 
 
Ska bli mer och mer målmedveten och ha krav på mig själv. Livet blir så mycket enklare. Ska kolla med mamma om jag inte kan få belöning för det jag gör. När jag nått vissa delmål vet jag att jag blir mer motiverad till att forsätta och jobba dit. En klocka vore ju inte fel!
 

Kommentar:
#1: Frida

Ni båda skriver mycket om dieten, men vad gör ni utöver den? Jag menar, det räcker inte bara att äta på ett visst sätt. Så skriv mer om träning nu tjejor! :)

2013-02-10 @ 20:02:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: