jrdressyr.blogg.se

2013-02-23
20:04:38

Im back!
Har saknat bloggningen lite granna faktiskt! Har mycket att berätta dessutom! Kommer bara berätta det mest aktuella. Lite basic info!
 
I söndags hämtade vi hem La Venza igen! Kändes väldigt bra! Red lektion för Eva där också och mycket övergångar från skritt-galopp eftersom ridhuset var bokat så vi hade inte jättemycket tid på oss. Jag red fram för hand och sedan kom hon och hjälpte mig. Kändes superbra! Galoppen är verkligen något hon stärkt mycket. Nu har hon satt bättre ryggmuskler och halsen är väldigt biffig och fin. 
 
Nu är det dags att leta sadel, ska ringa sadelutprovare som kommer. Väldigt spännande. Hoppas på att kunna behålla mitt bruna läder till tävling! Har i princip allting i brunt nu. Alla swarovskipannband osv...
 
Börjat med slowfeedingnät just pga att vi har så dåliga hövärden i mitt stall. För högt energi och för låga proteinvärde. Ger jag för mycket hö blir det för mycket MJ. Hon går på krafft muskel och build up nu som fungerat väldigt bra. Hur som helst fungerar nätet väldigt bra eftersom det får ättiden mycket längre.
 
Har blivit uteritter hela veckan så det har varit en väldigt lugn vecka. Nu när hon varit i träning och tränats mycket har hon fått ta det något lugnare innan vi fortsätter på jobbet. Fått massa tips och hur jag ska göra med henne. Hon har varit väldigt fin och låg i formen-perfekt! 
 
Angående dieten- kan inte säga att det går dåligt precis! Fortsätter, på måndag är det 3 veckor. Igårkväll visade vågen - 5 kg och då hade jag ätit så det var ingen tom mage. Jag kämpar på, känner mig gladare och det klart det är en utmaning varje dag men jag är duktig som klarar det- får höra det varje dag. 
 
Detta var min lilla info om senaste tiden :-) /Johanna
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: