jrdressyr.blogg.se

2013-02-19
05:56:51

Igår

Igår åkte jag till stallet så jag var där vi 4, vart dock något senare eftersom tåget inte kom när det skulle. Men till stallet kom jag och hälSade på Mickis, gjorde höpåsarna till buras och började sedan borsta och fixa fram till halv 7 få jag gick till ridhuset. Mickis började med att hjälpa mig i skritten att han inte skulle skena ifrån mig och att hela tiden ha koll på yttertygeln. Efter en mängd halter började jag trava fram honom med samma tänk att han absolut inte skulle hasta ifrån mig och hela tiden ha koll på yttertygeln. Efter lite galopp i båda varv samt lite förvändgalopp tog jag en paus för att sedan fortsätta jobba lite i traven på honom. Herregud så fin han kändes för att vara första gången jag satt på honom! Hoppas jag verkligen får sitta på honom snart igen, otrolig häst men den absolut svåraste hästen jag suttit på! Mickis får det att se så enkelt ut! Dock ska man ju aldrig tro att en häst är enkel för alla är de svåra på sitt sätt man Tambur var mycket mycket svårare en jag förväntat mig!

Efter ridningen tog jag in och fixade innan det var dags att fodra kvällen och åka hem!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: