jrdressyr.blogg.se

2013-02-08
22:38:22

Det kanske är dags för mig att blogga?

Jag har varit väldigt inaktiv den senaste veckan då jag har flyttat till Åkersberga. Förra söndagen var jag med ut till Ekerö och hälsade på La Venza, kul men kallt. Senare under söndagen flyttade jag till åkersberga vilket gjorde att det blev en väldigt sen kväll.

I måndags var det som vanligt skola och därefter ridning, som jag hoppats på red jag på absolut bästa Nick. Vi red program delar ur LA:3 inför lokalen. Galoppen som jag tycker är svårast att rida på Nick var riktigt bra då han är väldigt stel i rygg och bakbenen samt är väldigt lång i kroppen så blir inte galoppen taktmässig om han inte är riktigt kort och ihop. Men i måndags kändes han super och förvändgalopp och galopp"öppnor" var inte något som stod i vår väg. Dock behöver jag tänka på att inte ställa honom för mycket utåt i den förvända galoppen.

Efter ridningen åkte jag hem till Johanna där jag övernattade tills på Tisdagen.

I Tisdags åkte vi till Brs på morgonen med vetskapen om att Annica var sjuk, ändå gick allt riktigt bra och vi red markarbete för Helena, jag red på Bahir. Jag tycker det kändes väldigt bra, hittade honom jämnare i båda sidor, vi red en övning där vi skulle rida upp längst mitten av långsidan och rida en väldigt snäv sväng med hästarna balanserade. Jag behövde tänka mycket på att samla upp honom och verkligen ställa igenom med koll på yttersidan. Efter ett par travbommar skulle det ridas skänkelvikningar in till medellinjen och ut till fyrkantsspåret igen. Dock svarade han riktigt dåligt för sidförande, med lite hjälp Red jag igenom det och med lite protester och sparkar blev han riktigt fin och på allerten. Härlig känsla.

På kvällen var det vanlig hoppning på Nick, Gud så nöjd jag är. Sista rundan var nick så framme att jag var tvungen att ta tillbaka honom vilket inte händer ofta. Det såg visserligen inte snyggt ut men det var bra för att vara Nick då vi hoppade 80/90 och jag fick en hel del creed för hur mycket jag hade utvecklats inom hoppningen.

På onsdagen var det ännu en tidig morgon då det var dags för special idrott ute på Farsta. Fick min älskade Svarten. Vi red mycket längst fyrkanten och hörnpasseringarna där vi fokuserade på att vi hela tiden skulle ha hästarna på yttertygeln och utvecklade det sedan hela tiden. Idag var han mycket mer framme för skänklarna när jag väl hade bestämt mig. Dessutom fick jag en helt annan känsla i handen då han var så jäkla mjuk och lätt. Vi avslutade lektionen med snabba övergångar vilket gick super. När vi var klara ställde jag in en super svettig svart häst i boxen. Skulle kunna köpa hästen <3 tillbaka in till skolan sen för de sista lektionerna och rörde mig sedan hemåt för att träna och plugga.

Torsdag blev en hemma dag då jag endast sovit i ynka 2 timmar vilket gjorde att det inte kändes speciellt lockande att åka den 2 timmar långa vägen till praktiken och slita ut mig. Dessutom hade jag feber troligen för att jag var så trött och ätit lite dåligt.

Idag har jag varit i skolan och gjort ett prov egentligen skulle jag gjort två till vilka blev framskjutna. Åkte efter skolan hem till pappa och bara tog det lugnt.

Imorgon ska jag gå handledarkurs så jag får övnings köra och efter det ska jag hem och träna.

På söndag taggas det till Stockholmscups match mot sorunda på Nick!

//Rebecka


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: