jrdressyr.blogg.se

2013-04-02
11:12:34

Gårdagens

Till att börja med är jag så jäkla nöjd med gårdagens start.

Mickis hämtade upp mig och så åkte vi till stallet. Väl i stallet gick jag och startanmälde mig och sedan upp till stallet för att börja knoppa Nickson.

Vid 10.10 gick jag ut och började skritta honom för hand i 10 min innan jag började skrittjobba honom. Han kändes lite sur och irriterad på mina sporrar men dem gav underverk.

I galoppen kunde jag rida upp honom i formen och samla ihop honom riktigt mycket. Han vart till och med stark och låga på utan att vara hängig i handen vilket var lite kul. Med hjälp av Bettan vart han riktigt fin och framåt. Efter 30 min framåtridning var det dags att gå ned för att gå in på tävlingsbanan.

Så jäkla nöjd med tävlingen han gick fram under programmet även fast jag fick kämpa. Kan inte ens sätta ord på det jag var och är så jäkla lycklig av att han gick framåt. Har nog aldrig lett så mycket efter en tävling. Ska se om jag kan lägga upp en film från ritten.

Under resten av dagen har ett antal personer gjort mig ännu lyckligare.

Stod även funktionär i 6 timmar efter min klass, var faktiskt väldigt kul.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: